dijous, 13 de desembre del 2007

Los 15 anónimos.

3000 kilómetros nos separan de nuestras casas. Con una media de 700 kilómetros cada día reducimos esa distancia para estar cerca de los nuestros. Un grupo reducido de 15 personas regresan después de estar durante 20 días conviviendo momentos inolvidables en unos países donde la ayuda humanitaria es necesaria.

15 personas anónimas que conducen relevándose unos a otros para no perder ni un minuto. Anónimos? Rectifico, no somos anónimos detrás están nuestras familias y amigos que nos apoyan por el trabajo que estamos realizando.

Y para no ser anónimos y que toda persona que lea este blog sepa de quien estoy hablando, paso a comentarlos.

Con el numero uno circula Roque guiando toda la caravana a buen puerto, auque nos podemos perder no pasa nada, pues como dice el refrán todos los caminos llevan a Roma. Le acompaña en ocasiones Montse, una de las dos féminas de grupo. Ella aporta la tranquilidad de llevar todos los papeles en regla para poder pasar todos los controles habidos y por haber. Otras veces ocupa el puesto Toribio, nuestro cocinero. Sin él las cenas no son lo mismo, junto a sus famosos comentarios.

Detrás del vehiculo ligero circula Pere, o Mr. Llonguet, conocido por su gran pasión por el pan, tiene en su gps marcado donde esta el mejor pan en todos los países. Acompañado por Xevi, su escudero fiel en el camión le hace los bocatas y le releva en la conducción.

Después van Rodrigo con un camión con remolque que hace que la conducción sea algo más complicada, le acompaña Gali, nuestro pastelero/conductor preferido (nunca olvidaremos tus churros con chocolate en Algeciras).

Seguidos de cerca por el Vehiculo rígido Muxu que pilota la estrella revelación de este año, Isi, allá donde mires está para echarte una mano, vamos lo que se dice un chico para todo. Le acompaña, Carles el otro benjamín del grupo, pero con la suficiente experiencia y confianza para llevar cualquier tipo de vehículos.

Detrás está Paco con un invento en el techo del camión, un generador y un compresor para poder circular correctamente, ya que se averió en la bajada. Cada cierto tiempo tiene que estar atento, para que no se pare el invento. A su lado le acompaña Marta la enfermera que nos trata mejor que un doctor de pago, cualquier malestar o dolor por muy cansada que este le da un tratamiento.

Con el Man numero 5 circula Diego, el mejor cuenta chiste de la historia, un conductor hábil y un fanático del track numero tres del disco El barrio “la voz de mi silencio” A su lado esta Toni, el reportero más chicharachero de Barrio sésamo (siempre quise ser Gustavo) moviendo los camiones para arriba y para abajo para tener las mejores imágenes, y mareando a los conductores con sus exigencias.

Y cerrando el grupo Carbonell, el MC Giver de la caravana, tanto repara un camión como un reloj suizo. Lleva el camión surtido de todos los extras posibles que se le pueden poner en un camión, a su lado Amadeu que ya ha adquirido las funciones de Carbo, solo le falta el reloj suizo.

En fin, este es el personal que circula por África y ya sea vía telefónica o vía Internet estamos siempre en contacto. Nos escriben mensajes a través de este blog. Mensajes que leemos todos juntos o nos los lee Montse a través de la emisora. Cada uno de nosotros nos alegramos que el amigo de un compañero le escriba cuatro palabras de ánimos, y si escribe una hija, el llanto de ese compañero se hace extensivo a los demás. Por eso pido que familiares y amigos sigan escribiendo sus comentarios en el blog; ellos nos animan con esos mensajes a no desfallecer y a seguir hacia delante.


Por Toni Hervás.

21 comentaris:

Anònim ha dit...

Toni, no sólo eres excepcional con la cámara sino también cuando escribes, como ese maestro que a pinceladas va dibujando sentimientos. Gracias!!! Todo tu eres excepcional.
Un abrazo,
Alicia

Anònim ha dit...

Hola a tothom! Aquest missatge és per en Xavi Ros. Per dir-te que estem molt orgulloses, t'estimem i que tenim ganes de tenir-te al costat. Imma, Mariona i Isona.

Anònim ha dit...

Hola, aquest missatge és per l'observador i sensible Toni, l'organitzador-democràtic Roque, l'incorrecte politicament i gran ballarí Toribio, el seriòs Diego (més del que sembla, diu), el narrador de contes de princeps Pere, el dolç i tobet Xaví-Gali, el silenciòs Carbonell, el xerraire Isi, l'atenta Marta, la responsable Montse, el picant Paco, Xevi, Rodrigo, Carles i Amadeu: L'aventura no s'acaba quan tornes a casa. Queda un record al cor que et fa somriure i desitjar el bé per tots i per tothom. És un gran viatge (i teniu raó no cal tant equipatge!) Un petó de Dolors de "les nenes"

Guillermo ha dit...

Bravo! Bravissimo caravanieri!! Animo amigos que ya os queda poco para llegar. Amigo Diego el Basuraka espero que te hayas acordado de traerme el reloj de arena del desierto como me prometiste y el otro de pulsera con las agujas de madera. Hacéis un trabajo altruista impagable, bueno vosotros sí que recibís la recompensa que es nuetro apoyo y la sonrisa de aquellos a los que les lleváis la ayuda cada año.Bueno Diego este año me has "enganchao" a la caravana, la he seguido a diario por internetes. Un abrazo y un saludo per tutti le caravanieri!! Guillermo el parkista.

Anònim ha dit...

Felicitats a tots per la vostra gran feina!!!
Sou excepcionals gent!!!
Ja us queda menys per trobar-vos de nou amb els vostres i deixar la pols i la sorra enrere....

Tieta Marta, ara mateix l´Abril està ballant el twist..... aixó vol dir q ja sap q stic escrivint-t´he i tmb et vol saludar!!!

Petons per totos i especials per la Tieta Marta!!!

Anònim ha dit...

Hola caravana !!!!!!!! el bloc sanitari que estavem a Tendouk ya hem arribat a casa,si més no , físicament.
àmins, que ya queda menys.

una forta abraçada des de Girona.
Bernadet F.

Anònim ha dit...

Track 3, el Barrio...

"Pensamos en voz alta una locura indecente, tener una aventura que no entrara en la mente, le dimos tantas vueltas a una ruta inventada, pusimos la directa rumbo a la CARAVANA!!!"

Toni "peasso" de comentario!!! Que bonito!!! Esos 15 magníficos que cada uno aporta ese granito para que el desierto sea más llevadero...

P.D:Que sepáis que el año que viene me apunto y voy con vosotros!!!!
El Basuraka y la Basuraky Junior jeje

Besos para todos, Te quiero papaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anònim ha dit...

Pepi dijo ...
Anims a tots que això ja s,acaba, però vigileu que aviat entrareu al país del fret, agafeu les jaquetes.
Aquets dies a la nit tenim sis o set graus sota cero, però vaja vosaltres ho supereu tot.
Felicitats a tots per la feina que heu fet i un petó per la Montse i l,Amadeu.
Fins aviat Pepi

Anònim ha dit...

Bones solidaris!
Des de Breda esperem que estigueu tots molt bé i tingueu un bon viatge de tornada, sense que s'enfonsi un altre camió...
Molts petonts a tots i moltes abraçades, sobretot al papa Rodri!!!
Que us passi molt bé la resta del viatge i que tants kilòmetres no es fagin pesats! Ja estem desitjant sentir les anèctotes que teniu per explicar-nos!
FINS AVIAT!

CLAUDIA, ANNA I NEUS

Anònim ha dit...

Hola a tots………..i que el Jame (Tori) em truqui un día avans d’arribar per si puc vindre a veureus.

Salutacions……..”el cunyadísimo”

Anònim ha dit...

A la terra humida escric
nena estic boig per tu,
em passo els dies
esperant la nit.

Com et puc estimar
si de mi estàs tan lluny;
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré;
servil i acabat, boig per tu.

Quan no hi siguis al matí,
les llàgrimes es perdran
entre la pluja
que caurà avui.

Em quedaré atrapat
ebri d'aquesta llum
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré;
servil i acabat boig per tu.


B.P.T

Unknown ha dit...

Un besazo para todos los caravaneros y caravaneras. Cuidado con el frío, desempolvad los abrigos que os acercais al crudo invierno!
Por cierto, para los compañeros que estuvieron en Diagubu quedaba una duda pendiente: ¿hay explicación científica para la lluvia de ranas?
Pues parece que hay varias explicaciones, la más probable es que:
"algunos tornados y trombas podrían secar completamente una charca, para dejar caer más lejos el agua y la fauna contenida en ésta, en forma de lluvia de animales" (Wikipedia)
Ya pueden descansar los que no podían dormir con la duda.
Nos vemos a la llegada, ánimo que casi estáis en casa!
Un abrazo,
Pepa y Román

Anònim ha dit...

Para Diego:Queridisimo cuñaoooooooooo ya ves que pokico que te queda ya.Aqui estamos los que mas te queremos esperando tu llegada pues como tu bien sabes se te echa muxo de menos,sabemos que lo que acabas de realizar es muy grande, tan grande como tu que siempre estas ahi preocupandote de la gente dandonos ese apoyo cuando lo necesitamos he intentando que a los tuyo no les falte de na.Cuñaooooooo que te queremos muxo leche.Un beso muy grande para toda esa caravana que tanto se lo merece.

Josep Ramon ha dit...

Hola Anònims ! jaja

Toni, estas que te sales ! Me gusta mucho lo que filmas y también lo que escribes…

A banda de la enveja que em feu, aquí us esperem amb ganes d’abraçar-vos i donar-vos la benvinguda que mereixeu.

Tot un èxit d’organització, les descàrregues, els passos fronterers, a les solucions dels problemes que van sorgint i una menció molt especial aquest any a la COMUNICACIÓ que ha estat impressionant.
TOT UN EXIT LA CARAVANA 2007!!!

I com bé diu en Toni, els anònims són tots aquells que contribueixen a que tot aquest esdeveniment humanitari es pugi dur a terme amb tota la efectivitat; Empreses, voluntaris, polítics, associacions, ONG’s i persones, sobre tot persones, tots, des dels que hi van i col•laboren directament, com les famílies que es queden a casa i tot el que això comporta.

I ara, ja comença La Caravana 2008 !

Molts petons a Tots !!

Josep Ramon
“Nomes soc allò que sento”

Anònim ha dit...

"Imagina't que no hi ha cel,
és fàcil si ho intentes,
Sense infern sota nostra
damunt nosaltres només el cel blau.
Imagina a tota la gent
vivint al dia...
Imagina que no hi ha països,
no és difícil de fer,
ningú per qui matar o morir
ni tampoc religió.
Imagina't tota la gent
vivint la seva vida en pau....

Diràs que sóc un somniador,
però no sóc l'únic;
i espero que algun dia t'uniràs a nosaltres,
i aleshores, només hi haurà un sol món.

Imagina't que no hi ha propietat,
no sé si podràs.
Que no hi ha enveja, ni tampoc fam,
sinó homes vivint en germanor.
Imagina't que tothom,
ho comparteix tot arreu del món.

Diràs que sóc un somniador,
però no sóc l'únic;
i espero que algun dia t'uniràs a nosaltres,
i aleshores, només hi haurà un sol món".

Una abraçada per cadascú de vosaltres, tots sou excepcionals i molt especails.

Us estem esperant. Molts petons !!

Anna

Anònim ha dit...

Vinga família, que ja casi puc sentir el batec dels vostres cors....!!!!
Una abraçada ben forta a tots i un petonàs gegant a la monste i el meu "nen" Amadeu!!!!!

Fins ara, no???

Anònim ha dit...

SÍNTESI DE 15 INTRÈPIDS:

Sou uns herois a la carretera, tuaregs al desert, divertits en tota estona... i uns àngels per Àfrica.

Una abraçada per totes i tots
Jaume

Anònim ha dit...

Hola!!!! Bona nit !!!

Jo crec que és podria substituir els 15 anònims per:
Els 15 magnífics o tants altres adjectius que us podrien dir a vosaltres i a tota la gent que hi ha a la "Caravana", des del més petit, fins al més gran i des de la persona que recull una petita cosa a la que fa una gran aportació.

La feina i la tasca que feu és realment admirable, poder col·laborar amb vosaltres ha estat una sort, un privilegi i una satisfacció tan gran que no us ho podeu imaginar, per això sempre donaré les gràcies al "Projecte Xevi" per deixar-me col·laborar amb ells. Ha estat i és genial en tots els aspectes.

Espero i m'agradaria molt poder trepitjar la terra d'Àfrica com ho feu vosaltres, el temps dirà i potser aviat la podré trepitjar.

Espero que demà pogueu travessar la "bassa" i tenir-vos a tots ben aviat a casa i poder-vos fer una gran abraçada, però sobretot poder-vos escoltar les vostres històries, sensacions, la feina feta, les coneixences retrobades.

Fins aviat "Caravana"

Una mega-super-abraçada i un petonarro d'aquells que hi van.

Irene i family

maria ha dit...

HOLA CAMPEONESSSSSSSSSSSSS!!!!!
ESTOY SUPERORGULLOSA D VOSOTROS, M ENCANTA LEER NOTICIAS D COMO VAIS, VER VUESTRAS FOTOS, SOIS GENIALES.
ESTOY SEGURA D K HABEIS TENIDO VUESTROS RATOS MALILLOS, D AGOBIO, D ECHAR D MENOS A LOS VUESTROS, D ECHAR D MENOS EL DORMIR EN UNA CAMA EN VEZ D EN LA CABINA CON LA MANTA D IKEA, JUAS, JUAS, JUAS, PERO LA CARA D FELICIDAD K REFLEJAIS EN LAS FOTOS NO LA HA PUESTO EL FOTOGRAFO CON EL FOTOSHOP, ES VUESTRA Y ESO NO TIENE PRECIO. SEGUID ASI, K GRACIAS A VOSOTROS SE CUMPLEN MUCHOS SUEÑOS. MIL BESOS DESDE ALMERIA

Anònim ha dit...

FELICITATS!!!!!!!!!

Gràcies per l'escrit que ens fa compartir-ho des de més aprop i ens permet conèixer-vos més.... Felicitats Toni!
Gràcies per fer arribar a destí les caixes que van plenes dels nostres esforços i les nostres il·lusions...

G-R-À-C-I-E-S!!!

Ha estat fantàstic serguir-vos des d'aquest blog...

Molt bones solidaritats!!!

Africalcor.

Anònim ha dit...

Hola Martonaaaaa!!
que tal tot?? anims que ja us queda poquet, penseu en la bona dutxa i la bona truita de patates amb pa amb tomaquet que us espera, ah i el vostre llit que sempre s'anyora!! ben segur que tots en teniu ganes... jeje
per aqui tot be, avui anem al festival de sincro de la Maria, que per cert ja te moltes ganes de veure't al igual que tots nosaltres.
El meu peu tieso com un bacalla pero be, no em fa mal... o sigui que genial...
Ja ens fareu saber quin dia i hora aprox arribeu per venir-vos a buscar
molts petooooons i anims campions!!!!